De Stelvio ontgroening van Stella

Two One Zero IT colleagues walking to the top of the Passeo Del Stelvio

3 september 2022, Bormio, Italië

Als ik één moment moet kiezen waarop ik mij het meest Glorious heb gevoeld dit jaar, dan was het hier. Wandelend naar de top van de Passo dello Stelvio.

Al jaren vertelden collega’s enthousiast over hun deelname aan Stelvio4Life; een bijzonder en persoonlijk sportevenement om geld in te zamelen voor Stichting Barcode for Life. Deze stichting financiert onderzoek naar kanker op basis van DNA-analyse.

Dit jaar was extra speciaal; de 10e editie van het event met het ambitieuze doel om een recordbedrag van 1 miljoen euro aan sponsorgeld binnen te halen. Het perfecte moment om aan te haken, des te meer omdat we binnen ons kleine team van Glorious Consultants sinds een aantal maanden de impact van deze vervelende ziekte van dichtbij meemaken. Samen met 75 collega’s van 90north, klanten en goede vriendin Malou schreef ik me in om samen de berg te beklimmen. Geen weg meer terug.

Two colleagues of One Zero IT with their medal after completing Stelvio4Life

Dat onze voorbereiding wat te wensen overliet (de fiets verruilde we voor vertrek al voor de benenwagen) had geen invloed op onze zelfverzekerdheid. Vol goede moed vertrokken we naar Italië. Dit gingen we wel even sjeffen, die 21.1 kilometer wandelen. Na 11 uur bijkletsen in de auto, kwamen we bij het toetje (of zeg maar gerust, grand dessert), de Stelvio pas zelf. Deze moesten we eerst afdalen om bij ons hotel in Bormio te komen.

Bij iedere haarspeldbocht werd het een stukje stiller in de auto. Wat was het indrukwekkend…en VER. Moeten we dit hele stuk omhooglopen? We hadden misschien toch iets meer moeten trainen… De moed zakte ons lichtjes in de wandelschoenen. Eenmaal gearriveerd op de eindbestemming bleken we niet de enigen met dit gevoel. Pfoe, gelukkig maar.

Zaterdag 3 september om 08.00 uur stonden we met zijn allen klaar voor het startschot in het centrum van Bormio. De zon van de dag ervoor had plaatsgemaakt voor een grijze lucht en het miezerde. Maar, gelukkig was het niet koud en bruiste het van de energie bij alle deelnemers op het plein, klaar om aan de klim te starten. De één wandelend, de ander hardlopend of op de fiets.

Onze tocht begon goed, de ongetrainde kuitjes werden al snel warm en het tempo zat er goed in. De leuke en bijzondere gesprekken met deelnemers onderweg en de prachtige omgeving maakten dat de tijd voorbijvloog. Met een lekkere playlist galmend uit onze boxen liepen we dansend de zwaarste stukken omhoog en moedigden we de voorbijkomende hardlopers en fietsers fanatiek aan. Een bijzonder moment was het toen we onderweg de spandoeken van 90north passeerden ,speciaal voor al onze dierbaren met kanker (of in liefdevolle herinnering). Daar doen we het voor:  een bijdrage kunnen leveren aan het beter kunnen genezen van deze ziekte.

Na 4 uur en 40 minuten lopen, 1.533 hoogtemeters en 42.863 stappen bereikten we (zonder blaren!) de finish op de top van de berg. Moe, voldaan en vooral heel erg trots. Op mezelf en iedereen die deze bijzondere prestatie had geleverd. Wat een belevenis om dit samen met onze fijne groep mensen te doen voor dit mooie doel. En ook het eindresultaat mag er wezen: een recordbedrag van €1.200.000 aan opgehaald sponsorgeld. Glorious!

P.S. Heeft mijn verhaal je enthousiast gemaakt om volgend jaar ook de Stelvio te beklimmen? Je bent van harte welkom om bij ons aan te haken. Mail naar roland@onezeroit.com en wij regelen de rest!